Szachownica
Wyobraźmy sobie szachownicę wielkości 50 x 50. Na szachownicy rozmieszczone są figury, przy czym na każdym polu może stać kilka figur. Twoim zadaniem będzie sprawdzić, które pola nie są szachowane.
Krótki opis zachowania poszczególnych figur w szachach:
- król szachuje pola sąsiadujące z nim bezpośrednio (również na skos)
- hetman szachuje wszystkie pola znajdujące się na prostych przebiegających przez pole, na którym stoi (poziomych, pionowych i dwóch skośnych)
- wieża szachuje wszystkie pola znajdujące się na poziomych i pionowych prostych przebiegających przez pole, na którym stoi
- goniec szachuje wszystkie pola na prostych skośnych
- skoczek szachuje pola, do których może dotrzeć poruszając się dwa pola w dowolnym kierunku i jedno pole w dowolnym kierunku prostopadłym do poprzedniego
- pionki pomijamy.
W załączonym pliku znajdziesz spis figur ze współrzędnymi pól, na których te figury stoją. Wiersze i kolumny szachownicy numerowane są od zera, jak w większości języków programowania. Twoim zadaniem jest wydrukowanie listy pól, które nie są szachowane (przyjmujemy, że pole, na którym stoi figura jest szachowane). Przykładowo, dla szachownicy 3x3, na której stoi w lewym górnym rogu koń, a na ostatnim polu środkowego rzędu goniec i król odpowiedź brzmiałaby:
[1, 0; 2, 0]
(Pamiętaj o posortowaniu listy, najpierw wg wierszy, w obrębie wiersza wg kolumny.)
Załącznik | Wielkość |
---|---|
figury.txt | 823 bajty |
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać rozwiązanie